سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  محمد حسین پیروی[286]


هیچ هنری ندارم جز نوشتن با لکنت زیاد... اللهم تقبل منا هذا القلیل
ویرایش
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
امکانات دیگر

به نام خدا

ابتذال هر کار زمانی رخ می دهد که اهداف آن فعل به طور کامل درک نگردد و ظاهری بی تاثیر و تنها پر سر و صدا از آن عمل را به نمایش می گذارد.

حالا برسیم سر بحث خودمان ...

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسلمات دین اسلام است ؛ به این معنا که هر کس این واجب را نفی کند و بر این باور باشد که چنین چیزی داخل اسلام نیست از دایره ی دین خارج شده و به آموزه های قرآنی کافر شده است.

این همان واجبی است که اگر ترک شود موجب خست آسمان به زمین و روی کار آمدن حاکمان بی لیاقت و... می شود. از لحاظ اجتماعی هم ترک این کار عواقبی دارد؛ مثل معمول شدن گناه ، علنی شدن گناهان پنهانی و...

اما چیزی که از دیدگاه نگارنده یکی از مسائلی که باعث به ابتذال کشیده شدن این امر خدایی و غیر قابل انکار می شود همان توجه نکردن به مقولات فرهنگی و اجتماعی یا حتی سیاسی پیرامون این مدل کارهاست.

مدتی است حداقل در دانشگاه ما عده ای با شعار احیا ی امر به معروف و نهی از منکر ، با تذکرهای بعضا تند به خانم های بی حجاب (ما چیزی تحت عنوان بد حجاب نداریم! یا کسی امر خدا را رعایت می کند می شود محجبه یا رعایت نمی کند می شود بی حجاب) این گونه القا می کنند که وضعیت جامعه بسیار بد شده و راهی جز این کار با این شکل متصور نیست! در صحبتی که با این افراد که همه از متدینین دانشگاه هستند- داشتم عمدتا روی ضعف شخصیت موجود در مذهبیون دانشگاه تاکید داشتند و احیا این امر موکول به همین کارها می دانند.

جدای از بحث های فرهنگی و (به نظر نگارنده) بی تاثیر بودن این نوع عمل نه در تربیت افراد بلکه برداشتن این گناه از جامعه اما به راستی نگهداشتن امر بزرگی مثل امر به معروف و نهی از منکر در حد میزان پارچه ی روی سر چند دختر لجوج حدی از ابتذال این امر نیست؟

بارها در نوشته جات خود در این رسانه بر این امر تاکید داشتم که من و شما فقط در این دنیا برای خودمان نیستیم ؛ ما در این قسمت از تاریخ وظیفه ای جهانی داریم پس به همه چیز باید جهانی نگاه کنیم...

البته این کلمات به معنای نفی بعد فردی و وطنی واجبات نیست ! بیشتر مقصود این چند خطی که از نظر شما گذشت این بود که:

1-وقتی حرف از امر به معروف و نهی از منکر می شود باید چیزهایی به فکر ما برسد بالاتر از گیر دادن!

2-در مسایل فرهنگی باید از امر و نهی های فرهنگی هم استفاده کرد ؛ چه لسانی و چه از طریق فرهنگ سازی!

إن شاء الله در پست های بعدی بیشتر صحبت خواهم کرد...

والعاقبه للمتقین


      



پیامهای عمومی ارسال شده


+ می گویند عده ای از مسئولین پیش یکی از علما رفتن و گفتن به این نتیجه رسیدیم که ظهور نزدیکه!چی کار کنیم مردم آمده شن... و ایشون در جواب این سوال رو پرسیدن که آیا مرگ نزدیک تر نیست؟برای مرگ آماده اید؟




+ شاید من خیلی بدبین شدم... اما چند وقتیه به اطرافم که نگاه می کنم حرکتها، پیامها، پستها و.. را فقط برای ابراز وجود، بیان مخالفت با نظام یا هر چیز دیگر نمی دانم! همه از جایی آب می خورد!!!


+ http://en-maktoob.news.yahoo.com/deadly-attack-shia-procession-pakistan-011946383.html داشتم در اینترنت می گشتم یک هو به این خبر در سایت یاهو رسیدم... حمله مرگبار به تجمع شیعیان در پاکستان ابتدا خیلی خوشحال شدم که خوب مثل اینکه این اخبار اگر برای ما مهم نیست برای دنیا مهمه! بقیه در نظرات...


+ ای کاش آقای روحانی زمانی که با اوباما صحبت می کرد این تصاویر رو به خاطر داشت... نه؟




+ این کلیپ رو ببینید در مورد جانشین دکتر جلیلی... اگه دلتون برا مملکت نسوخت...یامین پور و شمخانی




+ سلام؛ کسی یک حدیث از امام رضا ع درباره ی امام زمان عج بلده به ما هم بگه؟




+ با سلام، از دوستانی که مقلد حضرت آقا هستند یه سوالی دارم لطف کنند پاسخ دهند... اگر مسئله ی شرعی را نمی دانستید از چه طریقی حکمش را می پرسید؟آسانترینش کدام است؟




+ دو سالگی صبح نزدیک مبارک... امیدوارم طی این دو سال تکلیفم رو خوب ادا کرده باشم... چیزی نیست اما همه اش تقدیم تو یا صاحب الزمان




+ شک مانند چسب است؛ آیا می توان در استخری پر از چسب شما کرد؟ همان طور هم اگر شخصی شک را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهد نیزنمی تواند در جامعه ی خود به دلخواه به فعالیت بپردازد. شک به عنوان یک مرحله ی گذرا تنها می تواند انگیزشی برای رسیدن به یقین باشد. اما ماندن در آن توان جنب و جوش را از انسان می گیرد.




+ از مدیر سابق دبیرستانمون که مرحوم شدند شنیدم که همیشه می گفتند اگر آدم ها اندکی معاد را قبول داشتند این طوری زندگی نمی کردند... این زندگی نشان می دهد که ما اصلا به قیامت باور نداریم