سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  محمد حسین پیروی[286]


هیچ هنری ندارم جز نوشتن با لکنت زیاد... اللهم تقبل منا هذا القلیل
ویرایش
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
امکانات دیگر

به نام خدا

بعد از مدتها به بهانه ی روز قدس...

چندی پیش با بنده خدایی داشتیم بحث می کردیم که آیا حرکتهای اخیر در کشور های عربی تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده یا نه؟ بحث به همه چیز کشید تا به نقطه ای دردناک! نه منظورم اختلاس بزرگ یا - حتی مسئله ی سوریه نیست ... آن طرف گفت که ایران به دلیل منافع امنیتی خود نمی گذارد که فلسطینی ها با اسراییلی ها برای صلح مذاکره کنند و این کار به ضرر منافع جمهوری اسلامی است. جالب بود نام یکی از سران سابق نظام را به عنوان منبع حرف خود می آورد... برایم جالب بود که چه طور می شود بحث آرمان فلسطین را تا چه حد نازل جلوه داد!

اما چند نکته که راجع به این مسئله می توان متذکر شد:

1/ اول اینکه ایران کشور آزادی است و هر کس نظر خویش ر می تواند در چارچوبش بیان کند ... اما نظر رسمی جمهوری اسلامی در این موارد را باید از دهان رهبری شنید که ایشان در این باره در دیدارشان با آزادگان فرمودند : " ... طرح مسئله ی فلسطین برای جمهوری اسلامی یک امر تاکتیکی نیست. یک امر بنیانی است ؛ که از اعتقادی اسلامی ناشی می شود."

2/ باید پرسید الآن اینها برای امنیت جمهوری اسلامی داد فلسطین سر می دهند ، آیا حدود سال 40 که حضرت امام ره این موضوع را مطرح کرد نظرش به امنیت کشور بود؟

3/ در اینکه اسراییل یکی از دشمنان ایران و ایرانی است شک نکنید ؛ اما جریان آرمان فلسطین را نباید تا این حد ملی گریانه دید...

4/ اصلا فلسطینی هایی که به حرف ایران گوش ندادند و پای میز مذاکره نشستند به چه رسیدند؟ جز اینکه بعد از سالها مذاکره تا بحث تشکیل کشور فلسطین کنار اسراییل مطرح شد تمام حامیان مذاکره به زیر میز زدند و این طرحِ انحرافی را وتو کردند و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختند...

در آخر می توان ادعا کرد که فلسطین بما هو فلسطین برای انسان مسلمان شیعه ی انقلابی اهمیت دارد ... از بحر تا نهر

اللهم عجل لولیک الفرج

و العاقبه للمتقین




برچسب ها : سیاسی  ,
      

به نام خدا

حلول ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی را به شما تبریک می گویم.

قبل از شروع شدن این ماه مبارک در خبرگزاری های مختلف خبر پخش سریال «فاروق عمر» در ماه رمضان از شبکه ی mbc را مشاهده کردم.این سریال ،که به نظرم برای مقابله با برخی سریال های موفق صدا و سیما در مورد تاریخ اسلام نظیر امام علی علیه السلام و مختارنامه ساخته شده است ، را می توان قسمتی از پروژه ی تثبیت اعتقاد بی پایه ی «عدالت صحابه» دانست و که سال گذشته هم با سریال «الحسن و الحسین» شروع شده بود.

اصرار بر این اعتقاد که در خود اهل سنت نیز منتقدین فراوانی دارد به شهادت تاریخ جز جدایی بیشتر مسلمین و تکفیر آنها و در نتیجه قتل عام های وحشت ناک هیچ پیامدی نداشته است.

و این بار نیز این توطئه ی افتراق درست از آستین عربستان سعودی بیرون آمد که بی شک بر تئوری انگلیسی بودن فرقه ی خود ساخته ی وهابیت مهر تاییدی محکم می گذارد.

حال بر ما مسلمانان است در این برهه ی حساس تاریخ با حفظ وحدت و بصیرت این توطئه ی شوم را پشت سر گذاریم.

برای اثبات بی پایه بودن این اعتقاد فقط بر نمونه های زیر از خود کتب معتبر اهل سنت قناعت می کنم:

انس بن مالک روایت می کند که پیامبر به انصار فرمود:«شما پس از من به تنگدستی و قحطی سختی می رسید، پس صبر کنید تا خدا و رسولش را بر حوض ملاقات کنید.» انس گفت : ولی ما صبر نکردیم. صحیح بخاری ج1ص54

علاء بن مسیب از پدرش نقل می کند که گفت: براء بن عازب(رض) را دیدم، به او گفتم: خوشا به حالت، همراه با پیامبر بودی و زیر درخت با او بیعت کردی! پس او گفت: برادرزاده ام! نمی دانی پس از او چه بدعت ها (در دین) گذاشتیم! صحیح بخاری ج3ص32 باب غزوه حدبیبه

از همین دو نقل حداقل استنباط عقل سالم این است که تمام صحابی پیامبر مانند ستاره نیستند و که با اقتدا به آنها هدایت شویم.

علاقه مندان به مطالعه مراجعه کنند به کتاب «...آنگاه هدایت شدم» اثر ماندگار دکتر تیجانی تونسی که عمده دلیل شیعه شدنش را اندکی تفکر بر روی این دست روایات بیان کرده است.

والعاقبه للمتقین


      



پیامهای عمومی ارسال شده


+ می گویند عده ای از مسئولین پیش یکی از علما رفتن و گفتن به این نتیجه رسیدیم که ظهور نزدیکه!چی کار کنیم مردم آمده شن... و ایشون در جواب این سوال رو پرسیدن که آیا مرگ نزدیک تر نیست؟برای مرگ آماده اید؟




+ شاید من خیلی بدبین شدم... اما چند وقتیه به اطرافم که نگاه می کنم حرکتها، پیامها، پستها و.. را فقط برای ابراز وجود، بیان مخالفت با نظام یا هر چیز دیگر نمی دانم! همه از جایی آب می خورد!!!


+ http://en-maktoob.news.yahoo.com/deadly-attack-shia-procession-pakistan-011946383.html داشتم در اینترنت می گشتم یک هو به این خبر در سایت یاهو رسیدم... حمله مرگبار به تجمع شیعیان در پاکستان ابتدا خیلی خوشحال شدم که خوب مثل اینکه این اخبار اگر برای ما مهم نیست برای دنیا مهمه! بقیه در نظرات...


+ ای کاش آقای روحانی زمانی که با اوباما صحبت می کرد این تصاویر رو به خاطر داشت... نه؟




+ این کلیپ رو ببینید در مورد جانشین دکتر جلیلی... اگه دلتون برا مملکت نسوخت...یامین پور و شمخانی




+ سلام؛ کسی یک حدیث از امام رضا ع درباره ی امام زمان عج بلده به ما هم بگه؟




+ با سلام، از دوستانی که مقلد حضرت آقا هستند یه سوالی دارم لطف کنند پاسخ دهند... اگر مسئله ی شرعی را نمی دانستید از چه طریقی حکمش را می پرسید؟آسانترینش کدام است؟




+ دو سالگی صبح نزدیک مبارک... امیدوارم طی این دو سال تکلیفم رو خوب ادا کرده باشم... چیزی نیست اما همه اش تقدیم تو یا صاحب الزمان




+ شک مانند چسب است؛ آیا می توان در استخری پر از چسب شما کرد؟ همان طور هم اگر شخصی شک را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهد نیزنمی تواند در جامعه ی خود به دلخواه به فعالیت بپردازد. شک به عنوان یک مرحله ی گذرا تنها می تواند انگیزشی برای رسیدن به یقین باشد. اما ماندن در آن توان جنب و جوش را از انسان می گیرد.




+ از مدیر سابق دبیرستانمون که مرحوم شدند شنیدم که همیشه می گفتند اگر آدم ها اندکی معاد را قبول داشتند این طوری زندگی نمی کردند... این زندگی نشان می دهد که ما اصلا به قیامت باور نداریم