سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  محمد حسین پیروی[286]


هیچ هنری ندارم جز نوشتن با لکنت زیاد... اللهم تقبل منا هذا القلیل
ویرایش
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
امکانات دیگر

به نام خدا

چند وقتی به دلیل مشغله ای که روی سرم ریخته بود نتوانستم به وبلاگ سر بزنم و صبح نزدیک را به روز رسانی کنم.

در این مدت برای متن حماسه ی بیداری چند نظر از یکی از برادران عزیز و دوستداشتنی اهل سنت گذاشته شده بود که دررابطه با آن خوب است همه به نکات زیر توجه داشته باشیم:

1/وحدت اسلامی چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. امروزه جبهه ی استکبار در مقابل جهان اسلام ایستاده و برایش حماس سنی مذهب و یا حزب الله شیعه مذهب فرقی نمی کند. بر ما مسلمانان است که در این برهه ی حساس تاریخ وظیفه ی خود را بشناسیم و با وحدت حول محور های مشترک در دست بیگانگان که برایشان سنی و شیعه نفاوتی نمی کند بهانه ای ندهیم.

2/ اما چیزی که در این میان بسیار مهم است معنای صحیح این کلمه است. معنای درست این واژه ائتلاف است نه یکسان سازی . بالاخره این دو مذهب با هم تفاوت هایی دارند که ازنظر هر کدام مایه ی رستگاری بشر در آنهاست پس نباید توقع داشت که از آنها دست برداشته و نفی شان کنند.

3/اما بالاخره از این همه دین و مذهب الهی و غیر الهی که درعالم موجود است یکی و تنها یکی  از آنها حق است و بقیه راه به سوی باطل دارند. این مطلب البته هم از دیدگاه قرآن و از منظر عقل اثبات هایی دارد که به زودی در پستی به نام پلورالیزم دینی بررسی خواهد شد.

4/نکته ی مهم اینجاست که اصلا وظیفه ی من انسان در این عالم این است که راه حق را بشناسم و به آن عمل کنم.پس باید در این رابطه حداکثر توان خود را به کار برم چون در دنیای بعد از مرگ هیچ عذر و بهانه ای را نمی پذیرند.

اما در مورد گفتار ایشان:

1- ای کاش دلیل این گفته که منظور از "اهل بیت" در آیه ی تطهیر (انما یرید الله...) همان مومنین هستند را بیان می نمودید! از نظر شما "بیت" در این آیه همان کعبه است... من فقط می پرسم طبق کدام روایت؟ شما اگر اندکی در منابع اهل سنت تتبع داشتید حتما این حرف را نمی زدید!

2-با تمام احترامی که برای شما قائلم پیشنهاد می کنم حتما دوره های زبان فارسی را بگذرانید چون از نظر دوم شما هیچ نفهمیدم.

3-إن شاءالله کل نظرات این هم وطن محترم و دوستداشتنی به همراه جوابیه کامل -نه از خودم بلکه از یکی از اساتید- را طی یکی دو ماه آینده منتشر خواهم کرد.

حال معانی بلند این کلمات که از دهان معصوم در مورد مهدی عجل الله فرجه صادر شده را می فهمم:

"... و مجددا لما عطل من احکام کتابک و مشیدا لما ورد من اعلام دینک و سنن نبیک صلی الله علیه و اله..."

خیلی آخر متون وبلاگ این جمله را نوشتم اما به راستی عجب زیباست که قرآن از زبان خداوند متعال می فرماید:

والعاقبه للمتقین

 


      

به نام خدا

همان طور که قول داده بودم این پست را کمی در مورد انتخابات صحبت می کنیم.

بعد از جنگ های 33روزه و 22روزه و حتی سخنان ریاست محترم جمهوری* در مجامع بین المللی علاقه به گفتمان ایران (که همان گفتمان شیعی مهدوی است) در ملت های منطقه بیشتر شد تا جایی که حتی بعضا الگوگیری هایی هرچند ناقص از این گفتمان دیده شد.مانند انقلاب مصر و تونس.اما داستان درهمین جا ختم نشد دشمن که این الگو گیری را نمی توانست هضم کند دست به کار شد...

فتنه ی 88 و غائله ی سوریه دو نقشه ی دشمن بود که متاسفانه بازیگران بسیار خوبی هم در داخل و هم در خارج داشت و تا حدودی به موفقیت هایی هم رسید

حال با گذشت تقریبا - با مقدار زیادی خوش بینی - می توان گفت که می توان با دو حرکت خوب در این بازی دویاره ابتکار عمل را در دست بگیریم...

اولی که رفراندوم سوریه بود که الحمدلله به خیر گذشت و اما دومی ...

ببین دوست خوب من اصلا نمی خواهم شعار بدهم ... توی ایرانی از چند هزار سال پیش در دنیا تاثیر رگذار بودی !!! حالا هم خودت را دست کم نگیر چشم عالمی در انتظار توست...

اگر از این نظام ببری آنها در بوق و کرنا خواهند کرد که تو از ولایت فقیه ، امام زمان ( که اساس ولایت فقیه است) و در نهایت ازدین بریدی!!!!

نمیدانم طرفدار کدام گروه و جبهه ای... اصلا نمایندگانت آیا تایید صلاحیت شده اند یا نه ... اما جدای از اینها تو یک وظیفه ی جهانی داری... اگر از این نظام بریدی از مردم بقیه ی کشور ها چه توقعی داری که به امید موعود انقلابت بنشینند و حرف های تو را در مورد این موجود 1200 ساله باور کنند؟

دوست من از ما ایرانیان در روایات اسلامی به عنوان نقش آفرینان آخرالزمان یاد کرده اند... زمینه سازی ظهور نیاز به لشکر و دم و دستگاه ندارد... نیاز به کمی فکر و صبر و از خود گذشتگی دارد...

به امید دیدن شما دوستانِ زمینه ساز پای صندوق های رای...

والعاقبه للمتقین

*از این گفته به هیچ عنوان قصد طرفداری از گفتار و رفتار رئیس جمهور را ندارم که معتقدم رفتار ایشان به هیچ عنوان خالی از اشکال نیست و خود حقیر نیز انتقاداتی نسبت به ایشان دارم اما از این واقعیت هم نمی توان گذشت که سخنان ایشان در مجامع بین المللی بسیار فراتر از عملکردشان در داخل بود.


      

به نام خدا

این خبر به این مهمی رو فقط در یک خبر گزاری دیدم... ملت ایران بخوانید... ان شاءالله در نزدیکترین زمان راجع به بهاییون با هم صحبت می کنیم...متن خبر

این مقام اگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی باشگاه ‌خبرنگاران با بیان اینکه این فعالیت ها در قالب شرکتی به نام "آچیلان در" صورت می گرفت اظهار داشت: فرقه ضاله بهائیت به فعالیت‌های اقتصادی جاسوسی به عنوان مهمترین ابزار و موتور محرکه خود همواره نگاه تشکیلاتی داشته و به اشکال مختلف بدان پرداخته است. طی سالهای گذشته و در نقشه‌های 5 ساله و ده ساله مرکزیت فرماندهی فرقه مستقر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ‌و نیز بر اساس بیانیه اخیر این مرکز موسوم به طرح گفتمان اجتماعی – اقتصادی، ‌به نحو چشمگیر و برجسته به استفاده ابزاری از آن تاکید کرده است.

این مقام اگاه تاکید کرد: فعالیت اقتصادی عناصر تشکیلاتی این فرقه ضاله، بهانه‌ای برای ورود به خطوط قرمز امنیتی است، و دستگاه امنیتی کشور در چند سال قبل نیز مبادرت به کشف هزاران لنز عینک قاچاق نمود که همه آنها ساخت رژیم صهیونیستی بودند و توسط یک عنصر بهائی وارد کشور شده بود. 
به گفته این مقام آگاه «شرکت آچیلان در،‌در دی ماه سال گذشته توسط سربازان گمنام امام عصر (عج) مورد هدف قرار گرفت، پرونده آن تکمیل شده و اکنون در اختیار دستگاه قضائی است. در بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از این شرکت موارد متعددی جرائم اقتصادی و امنیتی به چشم می‌خورد که اکثر انها پوششی بود برای فعالیت های جاسوسی با هدف ضربه به امنیت ملی کشور.
وی جزئیات برخی اقدامات پوششی اقتصادی این شرکت را بدین شرح اعلام کرد: 
-بالغ بر 26 میلیارد تومان فرار مالیاتی
-بیش از 80 میلیارد تومان تخلفات گمرکی
-پولشوئی
-خروج غیرقانونی ارز از کشور
-عدم پرداخت حق بیمه پرسنل شرکت
-سندسازی، جعل فاکتور و خرید فاکتور صوری از دو شرکت کاغذی برای بالا بردن ارزش افزوده شرکت به منظور اخذ تسهیلات بانکی
-تاسیس بیش از 28 شرکت صوری برای شرکت در مناقصات و حذف رقبا و نیز‌ بهره‌برداری از آنها برای تهیه فاکتور جعلی
-بالغ بر 800 هزار یورو کمک به تبلیغ،‌ترویج و گسترش فرقه ضاله بهائیت در یک کشور آفریقایی
-وارد نمودن کیت‌هایی با کارکردهای دوگانه اقتصادی و جاسوسی، از این نمونه کیت‌ها برای ذخیره اطلاعات و بهره برداری از آن ها توسط برخی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ‌استفاده می‌شد.
-شرکت‌های خارجی طرف قرارداد آچیلان در در برخی موارد در مورد محل نصب نمونه ای از درب‌های اتوماتیک در محل حساس و خاص دولتی و غیردولتی تاکیدات فراوانی داشتند.
-مسئولان شرکت برای فرار از عواقب اقدامات خود و نیز پنهان کاری،‌موارد حفاظتی را با جدیت هر چه تمامتر رعایت می‌نمودند.

پست بعدی در مورد انتخابات مجلس... شما به چه جبهه ای رای می دید و چرا؟؟؟؟؟

با تشکر


      



پیامهای عمومی ارسال شده


+ می گویند عده ای از مسئولین پیش یکی از علما رفتن و گفتن به این نتیجه رسیدیم که ظهور نزدیکه!چی کار کنیم مردم آمده شن... و ایشون در جواب این سوال رو پرسیدن که آیا مرگ نزدیک تر نیست؟برای مرگ آماده اید؟




+ شاید من خیلی بدبین شدم... اما چند وقتیه به اطرافم که نگاه می کنم حرکتها، پیامها، پستها و.. را فقط برای ابراز وجود، بیان مخالفت با نظام یا هر چیز دیگر نمی دانم! همه از جایی آب می خورد!!!


+ http://en-maktoob.news.yahoo.com/deadly-attack-shia-procession-pakistan-011946383.html داشتم در اینترنت می گشتم یک هو به این خبر در سایت یاهو رسیدم... حمله مرگبار به تجمع شیعیان در پاکستان ابتدا خیلی خوشحال شدم که خوب مثل اینکه این اخبار اگر برای ما مهم نیست برای دنیا مهمه! بقیه در نظرات...


+ ای کاش آقای روحانی زمانی که با اوباما صحبت می کرد این تصاویر رو به خاطر داشت... نه؟




+ این کلیپ رو ببینید در مورد جانشین دکتر جلیلی... اگه دلتون برا مملکت نسوخت...یامین پور و شمخانی




+ سلام؛ کسی یک حدیث از امام رضا ع درباره ی امام زمان عج بلده به ما هم بگه؟




+ با سلام، از دوستانی که مقلد حضرت آقا هستند یه سوالی دارم لطف کنند پاسخ دهند... اگر مسئله ی شرعی را نمی دانستید از چه طریقی حکمش را می پرسید؟آسانترینش کدام است؟




+ دو سالگی صبح نزدیک مبارک... امیدوارم طی این دو سال تکلیفم رو خوب ادا کرده باشم... چیزی نیست اما همه اش تقدیم تو یا صاحب الزمان




+ شک مانند چسب است؛ آیا می توان در استخری پر از چسب شما کرد؟ همان طور هم اگر شخصی شک را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهد نیزنمی تواند در جامعه ی خود به دلخواه به فعالیت بپردازد. شک به عنوان یک مرحله ی گذرا تنها می تواند انگیزشی برای رسیدن به یقین باشد. اما ماندن در آن توان جنب و جوش را از انسان می گیرد.




+ از مدیر سابق دبیرستانمون که مرحوم شدند شنیدم که همیشه می گفتند اگر آدم ها اندکی معاد را قبول داشتند این طوری زندگی نمی کردند... این زندگی نشان می دهد که ما اصلا به قیامت باور نداریم